dodaj do ulubionych        poleć znajomemu        mapa strony
szukaj:  


Język niemiecki
studio d
studio [21]
studio d wersja szkolna
Ja, genau!
Język niemiecki w biznesie
Język niemiecki zawodowy
Język niemiecki dla inżynierów
Moodle - materiały do nauki języka niemieckiego online
Prima
Trening do certyfikowanych egzaminów DaF
Kursy w wersji na tablicę interaktywną (DEMO do pobrania)
Gramatyka
Lektury
Materiały dla nauczycieli
Testy diagnostyczne online
Język angielski
Business English DVD
Short Course Series
Język hiszpański
Podręczniki - język zawodowy
Dla nauczycieli
Konsultanci metodyczni
Jesienna Akademia BC.edu
Gratisy
Infolinia dla klientów BC.edu
Urządzenia multimedialne
Tablica interaktywna
Oprogramowanie edukacyjne
iDoctum: Biologia
iDoctum: Chemia
iDoctum: Fizyka
iDoctum: Matematyka
Interaktywne kursy językowe
Seria Phantom Cat DVD: angielski, francuski, hiszpański, włoski
Poradniki biznesowe
Biznes Bestseller
Samokształcenie w biznesie
ABC Profesjonalisty
99 porad, jak...
Poradniki biznesowo-językowe
Training International
Edukacja wczesnoszkolna
Henio Mądrek
Jesienna Akademia BC.edu
 
Poradniki biznesowe    Biznes Bestseller
 
 

 

 

Niegrzeczne dziewczynki robią karierę


Wskazówki dla kobiet, które chcą świadomie i skutecznie stosować zasady autopromocji

Barbara Schneider

216 stron

Kobiety w biznesie powinny przejąć pewne zachowania od mężczyzn – traktować konkurencję w pracy jak sport, dbać o budowanie sieci kontaktów i świadomie stosować zasady autopromocji. Żeby odnieść sukces na płaszczyźnie zawodowej, nie wystarczy pełne zaangażowanie. Niezbędna jest wiedza, jak się sprzedać…
Kobiety, które poznają i zrozumieją twarde reguły gry obowiązujące w biznesie i w męskim świecie, mają większe szanse na sukces zawodowy. Na początku muszą jednak zmierzyć się z dwoma pytaniami: „Co potrafię?” i „Co chcę osiągnąć?”.
Znakomitym uzupełnieniem książki są spostrzeżenia kobiet, które odniosły sukces w biznesie, polityce lub świecie mediów.

Recenzja książki:

Niegrzeczne dziewczynki robią karierę - Barbara Schneider.


Głównym punktem ciężkości i sednem self - marketingu jest zdefiniowanie i uświadomienie sobie własnych kompetencji i celów. Musisz wiedzieć, co ci odpowiada i dokąd dążysz.”

Dr Barbara Schneider z wykształcenia handlowiec, przez lata zbierała własne doświadczenia w zarządzaniu międzynarodowymi koncernami. Od dwudziestu lat pomaga kobietom i mężczyznom w rozwoju ich karier zawodowych, oferując szkolenia, seminaria oraz wykłady. *

Kobiety stanowią połowę potencjału wśród specjalistów i kadry zarządzającej, a ich obecność ma znaczenie ekonomiczne dla decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwach.”

Czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się, jak wiele kobiet robi kariery zawodowe? I nie chodzi tutaj tylko o zwykłe stanowiska pracy, ale o zajmowanie miejsca na wysokim szczeblu w hierarchii danej profesji. Jedno jest pewne, panie od pewnego czasu, zaczęły rozwijać swoje kariery. Komu można przypisać ową zmianę? Czy do tego przyczynił się rosnący ruch feministek, a sama płeć piękna zechciała spełniać się zawodowo, zamiast opiekować się i trzymać pieczę nad domem? A może społeczeństwo zaufało kobietom i postanowiło dać im szansę, nawet na tych kierowniczych stanowiskach? W książce „Niegrzeczne dziewczynki robią karierę” doktor Barbara Schneider zaznajamia czytelnika z tym, jaka transformacja nastąpiła na przestrzeni lat w tym zakresie.

„Jeśli chcesz, by coś zostało powiedziane, poproś o to mężczyznę; jeżeli chcesz, by zostało zrobione, poproś kobietę”. Te słowa Margaret Thatcher, autorka, cytuje już na pierwszych stronach swojego poradnika. Zgadza się ze zdaniem wypowiedzianym przez pierwszą kobietę premier. Sugeruje także, że płeć piękna pracuje efektywnie, jednak nie wychyla się często poza szereg. B. Schneider w książce daje „wskazówki dla kobiet, które chcą świadomie i skutecznie stosować zasady autopromocji”. ** Dobre wyniki w pracy to nie wszystko, nie można czekać, aż szef doceni swojego pracownika. Należy prezentować siebie w odpowiedni sposób i emanować pewnością siebie, aby zostać zauważoną.

Dziecko czy kariera? - to pytanie nie oddaje złożoności problemu. Pogodzenie macierzyństwa z pracą wymaga dostosowania wszystkich czynników zawodowych i prywatnych.”

Autorka w poszczególnych rozdziałach opisuje przeszkody, które stoją na drodze do kariery. Jednym, możliwie poważnym problemem, może być właśnie macierzyństwo. Jest to nieco smutny punkt widzenia. Wiele pań, którym zależy na awansie, rezygnuje z rodziny. Czy takie podejście jest odpowiednie? Przecież dziecko to nie „problem”, który dotyczy samej mamy – karierowiczki, ale także i taty. Doktor sugeruje, że ważnym elementem jest odpowiednie wybranie partnera życiowego, który będzie pomagał, a nie uciekał w wir pracy. Także miejsca pracy nie pozwalają płci pięknej na posiadanie dziecka, nakazują im dyspozycyjność niemal o każdej porze, co jak wiadomo, nie jest takie proste dla rodzicielki.

Strach przed kompromitacją jest ludzki, jeśli go jednak nie przezwyciężymy, pozbawimy się szans na odniesienie sukcesu.”

Sukces nie jest wpisany w geny człowieka. Nikt nie urodził się z idealną autoprezentacją – chociaż jednym rzeczywiście łatwiej ona przychodzi. Trzeba się wszystkiego uczyć od podstaw. B. Schneider podaje wskazówki, jak należy siebie eksponować, aby zostać docenionym pracownikiem [a raczej pracowniczką]. Istnieje dziesięć punktów opracowanych skrupulatnie przez autorkę poradnika, które z pewnością pomogą nie jednej kobiecie osiągnąć awans zawodowy. Te kroki, to: Promowanie siebie, czyli kogo?, Nie wszystko da się zaplanować, Opuść ławkę rezerwowych, Rozmawiaj o własnych celach, Pokaż się, Sprzedawaj swoje pomysły, Nawiąż kontakty, Zainwestuj w siebie, Wymagaj więcej!, Świętuj zwycięstwo. Każdy z nich został opisany i szczegółowo wytłumaczony.

Aby zrobić krok do przodu, należy jasno wyrażać własne cele i pokazywać, że ma się do siebie zaufanie.”

Marzenie, to nie to samo, co zakładanie sobie celów i określanie tego, co chce się w życiu robić. Znając siebie, swoje możliwości oraz zainteresowania, łatwiej jest dobrać własną drogę zawodową. Wcielanie w życie zasad autopromocji wcale nie jest proste. Nie od razu efekty są widoczne, potrzeba do tego trochę – a czasem dużo - czasu. Autorka tekstu porównuje ten proces do odchudzania, które wymaga od ludzi wyrzeczeń, a także – nieraz ogromnego – nakładu pracy.

Kobiety są niedocenianą potęgą gospodarczą, mającą wpływ na 80% wszystkich decyzji kupna...”

Poradnik ten może przyczynić się do sukcesu wielu kobiet na tle zawodowym. Dużym plusem tej książki jest to, że B. Schneider podaje anegdoty z własnego życia, co nadaje całości znaczącej autentyczności. Autorka przywołuje dużo przykładów i ciekawostek związanych z innymi ludźmi, dane statystyczne oraz wyniki badań, co także może pomóc paniom w uwierzenie w realność podejmowanego problemu. W poradniku znajdują się również komentarze specjalistów, a także osób zajmujących się gospodarką czy polityką. Wszystko to zostało napisane w łatwy do odebrania sposób, co w żaden sposób nie zniechęci nikogo do przeczytania tego tekstu.

„Niegrzeczne dziewczynki robią karierę” doktor Barbary Schneider, to książka, którą każda kobieta chcąca osiągnąć sukces powinna mieć na swojej półce. Dzięki temu poradnikowi, tak jak wcześniej wspomniałam, można dowiedzieć się wiele o tym, jak pomóc własnej karierze. Szczerze polecam, a także wszystkim paniom życzę powodzenia!

Klaudia Dutkiewicz


Dostępne pozycje - Niegrzeczne dziewczynki robią karierę
Tytuł ISBN Cena
katalogowa
Więcej Sklep on-line
Biznes Bestseller
Niegrzeczne dziewczynki robią karierę 978-83-62180-69-1 39.00